Avond4daagse Berlikum Wie doet met ons mee ???? deel 2 - Jelle Eijzenga Fysiotherapie

Avond4daagse Berlikum Wie doet met ons mee ???? deel 2

Door Ellen Eijzenga

mei 19

Er zijn 10 redenen om te bewegen : Van ons krijgt u de volgende 5:
Bewegen kan osteoporose voorkomen
Vanaf je 35ste worden je beenderen kwetsbaarder. Stilzitten versnelt dit proces. Bewegen houdt je beenderen, spieren en gewrichten stevig, soepel en in conditie.

Bewegen kan diabetes voorkomen
Beweging zorgt er voor dat glucose beter kan doordringen in de cellen. Zo helpt bewegen bepaalde vormen van diabetes voorkomen. Maar ook diabetespatiënten hebben baat bij sport, wanneer dit onder verantwoorde omstandigheden gebeurt.

Bewegen is goed voor uw longen
Bewegen houdt uw longen en ademhalingsspieren in conditie. Ook astmapatiënten hebben baat bij beweging.

Bewegen is goed voor uw portemonnee
Actievelingen lever niet alleen langer, maar ook beter. Ze bezoeken minder vaak het ziekenhuis of de dokter en gebruiken minder medicijnen. Bewegen is niet alleen goed voor uw gezondheid, maar ook voor uw portemonnee. Beter nu geld uitgeven aan wandelschoenen of een fiets, dan later het veelvoudige aan de dokter.

Bewegen is de beste vorm van pensioensparen
Je leven lang bewegen is het beste medicijn tegen typische ouderdomsziekten als artritis, osteoporose en hoge bloeddruk.

Beweegt u voldoende?
Voldoende beweging zorgt ervoor dat u zich fitter voelt, ontspannen bent en er strakker uitziet. U beweegt voldoende wanneer u minimaal vijf dagen in de week, 30 minuten matig intensief beweegt. Dit is de Nederlandse Norm voor Gezond Bewegen (NNGB). Bent u jonger dan 18 jaar, dan is 60 minuten bewegen per dag de norm, dubbel30 dus.

U beweegt matig intensief wanneer u een iets hogere hartslag krijgt en sneller gaat ademhalen. Onder matig intensieve beweging valt bijvoorbeeld stevig wandelen, achter de hond aan rennen of fietsen. U hoeft dus niet per se te sporten om aan de norm te voldoen.

Als fysiotherapiepraktijk willen wij graag de uitdaging aan om met een grote groep mensen te gaan wandelen en de Avondvierdaagse te wandelen met elkaar.
We gaan een vaste avond trainen met elkaar, gezellig wandelen, dat is toch leuk!!!

Geef u dus snel op. De avond dat we gaan wandelen met elkaar is waarschijnlijk woensdagavond.
Ook willen we één avond met ouderen (bv. die in een rolstoel zitten) wandelen.
U hoort nog van ons !!!