Motivatie en doelen stellen in 2016 ???? - Jelle Eijzenga Fysiotherapie

Motivatie en doelen stellen in 2016 ????

Door Ellen Eijzenga

dec 30
Obesitas bewegen

Denken over Bewegen

U begint natuurlijk niet met bewegen om na een paar weken weer te stoppen. Het is dan ook goed om eerst even stil te staan bij wat u eigenlijk wilt gaan doen. Als je iets doet wat bij je past houd je dit veel makkelijker vol!

Stap 1: Vraag u het volgende af: Wat zou ik leuk vinden en wat denk ik ook vol te kunnen houden? Tip : stel uw eigen eisen niet te hoog!

Stap 2: Zou ik iets samen met anderen willen doen, of zou ik juist liever iets alleen oppakken?

Alleen bewegen maakt je onafhankelijk van anderen. Je kunt gaan wanneer je wilt, je kunt je eigen tempo volgen en je heb de tijd om rustig na te denken. Je hoeft je niet druk te maken over je vuurrode hoofd en je gehijg. Je hoeft ook niet te overleggen over eventjes stoppen of juist een extra blokje om. Kortom: alleen bewegen heeft veel voordelen! Er zijn verschillende tips om alleen bewegen nog leuker te maken, zoals het luisteren naar een mooie boek en het gebruiken van trainingsschema´s en potcasts.

Samen bewegen heeft ook zo z’n voordelen. Voor veel mensen zorgt een afspraak met iemand anders voor een goede stok achter de deur. Er wordt op je gerekend, dus je gaat! Verder is samen bewegen gezellig en je kunt ondertussen lekker bijpraten. Als een beweegmaatje een voorwaarde is om meer te gaan bewegen, zoek deze dan! Dit kunt u doen in uw eigen omgeving. Vertel aan iedereen dat u wilt gaan bewegen en dat u op zoek bent naar een maatje. Vertel het aan de buurvrouw, meld het op uw werk en zet het op Facebook. Bedenk alvast wat u wilt gaan doen en op welk moment dit voor u het beste te realiseren is. (Wandelen? Walking? Joggen? Fietsen? Sporten?)

Als je iets doet wat bij je past, houd je het veel makkelijker vol!

Heeft u al iemand op het oog? Bespreek het dan, zodat u samen een plan kunt maken!

Heeft u nog geen beweegmaatje, of vind u het juist leuk om nieuwe mensen te ontmoeten? Kijk dan eens op www.beweegmaatje.nl. Op deze website zijn duizenden mensen ingeschreven die ook willen gaan bewegen. Sommigen zijn fanatieke sporters, anderen geven aan dat ze bewegen omdat het nu eenmaal moet. Inschrijven is gratis! Zoek een beweegmaatje
Natuurlijk kan je je ook aansluiten bij een groep of vereniging. Naast een stevige stok achter de deur (je wordt immers verwacht!) leer je zo ook nieuwe mensen kennen. Je hoeft niet meteen te denken aan teamsport, er zijn ook veel recreatieve groepen.

Bij ons in de praktijk zijn volop mogelijkheden, lekker in je Vel 50 +, cognitieve fitness, medische fitness. In de maand januari starten we met enkele nieuwe acties. Kijk dus regelmatig op onze facebooksite.

En nu u!

Wat heeft u nodig om meer nodig om te bewegen ?