Week van de oefentherapie, Maak nu een afspraak bij ons voor Fitness voor senioren. - Jelle Eijzenga Fysiotherapie

Week van de oefentherapie, Maak nu een afspraak bij ons voor Fitness voor senioren.

Door Ellen Eijzenga

okt 14

Lopen, gaan zitten, bukken, tillen. We bewegen de hele dag en meestal onbewust. Iedereen heeft zo zijn eigen houding en manieren van bewegen, maar sommige gewoontes zijn niet goed voor het lichaam. Dan kunnen klachten ontstaan aan bijvoorbeeld rug, nek of schouder. Ook door bepaalde afwijkingen of ziekten, denk aan reuma of astma, kunnen mensen problemen krijgen met hun bewegingsapparaat.

De therapeut maakt u bewust van uw eigen fysieke mogelijkheden en coacht u bij het aanleren van gezond beweeggedrag. Het doel van oefentherapie is de klachten te laten verdwijnen, verminderen en/of te voorkomen, uitgaande van uw eigen bewegingsmogelijkheden. Ook wordt rekening gehouden met de situatie waarin u zich bevindt en met uw dagelijkse activiteiten. Ervaar zelf wat oefentherapie voor u kan betekenen!

Wat kan praktijk Jelle Eijzenga voor u betekenen ???
In groepsverband trainen onder leiding van een gespecialiseerde fysiotherapeut.
Fitness voor senioren :

Lichamelijke oefeningen kan je uitvoeren zolang je jezelf goed voelt. De oefeningen zijn onafhankelijk van je leeftijd.
Het beste effect wordt bereikt met een combinatie van kracht- en conditietraining.
In de oefenzaal maken we gebruik van: fitness apparatuur, hometrainer, roeiapparaat, crosstrainers en de loopband.
Het is nooit te laat om te beginnen met sporten. Fitness heeft ook effect als je op latere leeftijd begint.
Fitness heeft een positief effect op het geheugen en het reactievermogen.

Hoe ziet ons programma er uit?
Intakegesprek en fittest
Voordat er begonnen wordt met de training is het verstandig om een inspannings-conditietest te doen.
Dit kunt u doen bij ons in de praktijk of bij uw huisarts.

Persoonlijk trainingsprogramma
Wij stellen samen met u een oefenprogramma op. Daarbij houden wij rekening met uw mogelijkheden en wensen. Ieder werkt aan zijn eigen doel.
U traint in kleine groepen en volgt uw persoonlijk trainingsschema.
Er is ook de mogelijkheid om in groepsver- band buiten (sportief) te wandelen (Nordic Walking)

Wat zijn de voordelen?
De voordelen van fitness en training zijn o.a.:
Het proces van het ouder worden wordt vertraagd.
Gelukkiger, gezonder en energieker gevoel.
Meer zelfvertrouwen en een beter zelfbeeld.
Minder stress en spanning.
Minder botontkalking en verstevigen van de botten. (sterkere spieren, gewrichten, pezen en botten).
Minder last van stijfheid.
Minder kans op overgewicht (stabieler gewicht).
Verlaagt de bloeddruk en de rusthartslag.
Verhoogde levensverwachting.
Een goede conditie is een voorwaarde om langer zelfstandig te blijven functioneren en verkleint de kans op vallen.

Tarieven fitness
Credits: 12x + 1 gratis
Jongeren tot 16 jaar € 17,55
Studentenkorting MBO/HBO/Universiteit € 20,15
Leeftijd tot 65 jaar € 55,25
Leeftijd vanaf 65 jaar € 45,50